Zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami
Kiedy należycie spełnimy wszystkie nasze obowiązki podatkowe i zgodnie z przepisami rozliczymy się z tytułu należnego podatku dochodowego możemy w określonych przypadkach ubiegania się o kredyt, zatrudniania stażysty, udziału w przetargu poprosić urząd skarbowy o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach.
Jak to już bywa i tym razem będziemy musieli spełnić kilka formalności.
Zacznijmy od zawartości informacji jakie mogą pojawić się w wniosku o wydanie takiego zaświadczenia. Kilka elementów na, które warto zwrócić uwagę to:
• prośba o wydanie zaświadczenia,
• prośba o poświadczenie czy w stosunku do podatnika toczy się postępowanie,
• cel wydania zaświadczenia,
• informacja o odbiorze zaświadczenia,
• oświadczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Urząd skarbowy wydaje podmiotom zaświadczenie na podstawie zgromadzonej dokumentacji oraz informacji jakie dostarczone zostały przez podatnika.
Warto pamiętać: korzystając z uproszczonej formy wpłacania zaliczek i odliczenia składki zdrowotnej oraz w przypadku rozliczenia za pomocą karty podatkowej urząd skarbowy może poprosić nas o dowody wpłat składek zdrowotnych wpłaconych w roku bieżącym.
Konieczna będzie opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia oraz w określonych sytuacjach opłata za pełnomocnictwo.
Kiedy możemy spodziewać się zaświadczenia?
Urząd ma na jego wydanie 7 dni licząc od dnia złożenia wniosku. Możliwa jest odmowa wydania zaświadczenie jeśli prowadzone jest postępowanie podatkowe lub podatnik złożył odwołanie od wydanej decyzji.